Employer branding, czyli po co i jak budować markę pracodawcy? Część I
„Łatwo już było”. Tak można by podsumować sytuację na rynku pracy z punku widzenia pracodawcy. Dlaczego? Żyjemy w czasach, kiedy pozyskanie dobrze wykwalifikowanych specjalistów do organizacji, ale także zatrzymanie w niej obecnych pracowników, staje się …
Po co komu dobra moderacja?
Projektowanie kontentu w kanałach social-mediowych często bywa (i powinno być!) połączone z moderacją kontaktu z odbiorcą. Wszak fani i followersi na naszych facebookach i instagramach chcą nie tylko otrzymywać komunikat, ale i powiedzieć coś od siebie. A…
Trendy w social mediach na 2022
Cześć w 2022 roku! Jeśli miałabym powiedzieć czego życzę sobie i swoim koleżankom i kolegom po fachu, to powiedziałabym krótko: balansu. Jedna z influencerek, którą prywatnie obserwuję, co roku ustanawia hasztag, którym podpisuje swoje instagramowe treści…
Video marketing – jak kręcić dobrze, by ludzi to kręciło?
Według prognoz w 2022 roku treści video będą generować aż... 82% całego ruchu w sieci. Co to oznacza? To proste – jeśli nie inwestujesz w marketing video, zostajesz w tyle i nie wykorzystujesz ogromnych możliwości z nim związanych. Zobacz, jak do tematu p…
7 zasad udanego eventu firmowego
Z dobrym eventem jest jak z odpaleniem rakiety: wszystko trzeba bardzo dokładnie zaplanować i przygotować w najdrobniejszych szczegółach. Ale właśnie dzięki temu wrażenia pasażerów mogą być niezapomniane, żeby nie powiedzieć – kosmiczne. Impreza firmowa, …
DTP - forma promocji zawsze na czasie
Pogłoski o śmierci papieru w dobie komunikacji cyfrowej są mocno przesadzone. Tradycyjna poligrafia oferuje dziś firmom mnóstwo atrakcyjnych form promocji. Czy warto z nich korzystać? A jeśli tak, to dlaczego i w jaki sposób? Już podpowiadamy. Monitory, m…
Real-Time Marketing (RTM), czyli jak być na czasie i na językach w Internecie?
W języku polskim jest takie sugestywne powiedzenie „pluć sobie w brodę”. Oznacza ono żal z powodu utraconej okazji. Co ma ono wspólnego z zagadnieniem Real-Time Marketingu? Otóż bardzo wiele! Wynajdywanie okazji i „podłączenie” marki pod nośny temat to w …
Jak sobie radzić z prokrastynacją w procesie kreatywnym?
Przeczytawszy, że 6-ego września mamy dzień walki z prokrastynacją, przypomniałam sobie (o ironio!), że kilka tygodni wcześniej zaczęłam tworzyć tekst poradnikowy o sposobach na walkę z prokrastynacją. Chyba nie ma większej motywacji do skończenia tekstu……
Jak nas widzą, tak nas piszą
Przywołaj rozmarzony wyraz twarzy. Pstryk! Udawaj zamyślonego. Pstryk! Wyobraź sobie… Pstryk! Czy ten monolog wygląda znajomo? Być może masz już za sobą pierwszą randkę z obiektywem aparatu. Za chwilę okaże się, czy to była miłość od pierwszego wrażenia. …
Pożyczanie zdjęć z Internetu
Znalezione, nie kradzione – mówi polskie powiedzenie. Zanim jednak będziemy bronić „pożyczonych” zdjęć z Internetu, jak Najman Górniak, warto sprawdzić, jak sprawa wygląda od strony prawnej. To, że znaleźliśmy fotografię czy grafikę w sieci, wcale nie ozn…
Chcesz być widoczny? Postaw (na) karton
Każdego dnia człowiek wchłania średnio około 34 gigabajtów danych, co odpowiada 100 tys. słów. W takim gąszczu ciężko przebić się do odbiorcy z kolejnymi komunikatami. Ale spokojnie – bo w tym miejscu na scenę, cały na biało, wkracza… karton. W sferze wiz…
Znajdź swoją łasiczkę, czyli kilka słów o portrecie biznesowym
Jeżeli trop, który zostawiłam w tytule artykułu sprawił, że Twoje myśli powędrowały do jednego z najsłynniejszych obrazów Leonardo da Vinci to … jeden zero dla mnie. Jednak nie ja wyjdę z tej gry zwycięsko. Z tego artykułu wyniesiesz kilka informacji niez…
Od copywritera do bohatera – jak napisać artykuł internetowy?
Jeśli za radą Laski z „Chłopaki nie płaczą” odpowiedziałeś sobie na jedno bardzo ważne pytanie: co lubisz w życiu robić i wyszło, że pisać, zapewne nie masz problemów z ortografią i poprawnym składaniem zdań. Jednak potrzeba czegoś więcej, żeby czytelnik …
Podcasty - o co tyle hałasu?
Bawią do łez i przedstawiają ciekawe historie, „terapeutyzują” i pozwalają lepiej poznać świat, wreszcie przekazują wiedzę z różnych dziedzin – nowoczesnych technologii, zdrowego stylu życia czy finansów. A to wszystko zapakowane w pliki audio, które możn…
Wewnętrzna komunikacja kryzysowa w czasach zarazy
„Houston, mamy problem!” i to taki, którego nie da się rozwiązać jednym telefonem, mailem albo oświadczeniem. W związku z epidemią COVID-19 marki są egzaminowane z szybkości reakcji i odnalezienia się w nowej sytuacji. To, czy wynik będzie pozytywny zależ…
Influencer marketing - od czego zacząć?
Jednym z moich ulubionych cytatów z literatury bardzo współczesnej jest tekst, który Silny, bohater Wojny Polsko-Ruskiej, wystosował podczas potyczki do swojego rywala - Lewego. Brzmi on tak: albo się zna hasło, albo się nie zna hasła, a jak się nie zna h…
Pisząc informację prasową… pilnuj swojego języka!
Bez odpowiednio dopasowanego do przekazu języka, nawet najważniejsza i najciekawsza treść informacji prasowej „zginie” i nie uratuje jej chwytliwy tytuł, perfekcyjny układ czy unikalne zdjęcie. Jak zatem pisać efektywnie (a przy okazji efektownie)? Głosem…
Gazeta firmowa - warto stawiać na klasykę?
Kryzys dziennikarstwa? Na pewno nie w twojej gazecie firmowej! Jeszcze jej nie wydajesz? W takim razie przeczytaj, kiedy i dlaczego warto. Być może wydaje ci się, że firmowa gazeta to narzędzie nieprzystające do współczesnej komunikacji, opartej na dynami…
Umarł blog - niech żyje blog!
Tytuł nieco przewrotny, ale całkiem dobrze oddaje to, co aktualnie słychać w blogosferze. A słychać różnie: zależy, gdzie przyłożyć ucho. Jedni wieszczą koniec bloga jako medium zbyt wymagającego uwagi, której rozleniwiony łatwymi komunikatami odbiorca, n…
Jak powstaje dobra informacja prasowa?
W idealnym świecie tworzyliby ją do spółki Henry Kissinger, Adam Mickiewicz i wróżbita Maciej. Na szczęście i bez nich można przygotować dobrą informację prasową, stosując sprawdzoną mieszankę dyplomacji, literatury i magii. Parafrazując bohatera jednego …
Firmowy profil na Facebooku: kiedy i jak warto go prowadzić?
Już ponad 16 mln polskich internautów korzysta z Facebooka. Wśród nich z pewnością jest wielu twoich klientów. Jak zatem podejść do tematu popularnego „fejsa”, by w pełni wykorzystać jego komunikacyjny potencjał? Profil marki na najpopularniejszej platfor…